Успіх

Кар’єра тренера і як стати керівником

Давайте розглянемо 2 види тренерської роботи: у фітнес клубі і в спортшколі.

Кар’єрна драбина в фітнес клубі така: черговий тренертренер групових програм і персональнийтренер піднімається в більш дорогих категоріяхкоординатор підрозділу -фітнес директоркеруючий клубомдиректор мережі

Кар’єрна драбина в СДЮСШ в управлінні: методистзавучзаст. директорадиректор

Кар’єрна драбина в СДЮШ у тренерській кар’єрі: тренерстарший тренер школибригадирстарший тренер збірноївіце-президент Федераціїпрезидент Федерації в регіоні

Не важливо який напрямок ви обрали, є 6 етапів кар’єри:

1. Підготовчий етап (18-22 роки)пов’язаний з одержанням вищої або середньої професійної освіти.

2. Адаптаційний етап (23-30 років) – входження молодого спеціаліста в світ роботи, цей етап для тренера досить складний через розмитих посадових обов’язків, ненормованого робочого дня, висока відповідальність за життя та здоров’я спортсменів, а також достатньої закритості спортивних спільнот, де майже кожен тренер може бути конкурентом своєму колезі.

3. Етап просування (30-40 років)– накопичується багатий практичний досвід, здобуваються навички, зростає кваліфікація; зростає потреба в самоствердженні, досягненні більш високого статусу і ще більшої незалежності; формуються можливості для кар’єрного просування, відбувається поділ співробітників на перспективних і неперспективних.

4. Етап збереження досягнутого(40-50 років)характеризується діями по закріпленню досягнутих результатів; людина досягає вершин незалежності і творчого самовираження в діяльності. На цьому етапі багато тренери звертаються до знань з психології спорту, навчаються додаткових прийомів і технік впливу на спортсмена, залучаючи додаткові ресурси для зростання своїх досягнень спортсменів, запрошують до співпраці різних фахівців, у тому числі і спортивних психологів. Багато дитячі спортивні тренери відзначають, що на цьому етапі їм стає цікавіше не досягати високих спортивних результатів зі своїми підопічними, здійснюючи відсів не перспективних спортсменів і навантажуючи по максимуму здатних, а розкривати здібності кожного, хто приходить у спорт.

5. Етап зрілості (50-60 років)– відсутність перспектив просування; пошук шляхів пристосування до нової ситуації, виходом з якої часто є освоєння нових сфер діяльності і перехід до «горизонтальної кар’єри», а також прагнення передати досвід і знання більш молодим колегам. Тренеру, в силу його професійного досвіду і особистого авторитету серед колег, може бути запропонована керівна посада, наприклад головного тренера.

6. Етап завершення (після 60 років)– завершення кар’єри у вигляді діяльності і підготовка до виходу на пенсію; характеризується кризою кар’єри (тренер отримує менше задоволення від роботи та відчуває стан психологічного і фізіологічного дискомфорту); з’являється можливість для самовираження в інших видах діяльності, які були неможливі в період роботи в організації або виступали у вигляді хобі (живопис, садівництво, робота в громадських організаціях та ін).

Зрозуміло, що зазначені вікові кордону є досить умовними, кожен тренер починає свою професійну кар’єру в певному віці, і індивідуальні темпи просування по кар’єрному шляху можуть бути різними.

Я вважаю, що відкрити свою комерційну школу можна в кожному етапі. І ще поєднати 2 посади управлінську і тренерську. Як? Розповідаю в наступних статтях.

Джерело знань: Н. Л. Ільїна. Психологія тренера.